reklama

Terezka a Božia milosť.

K napísaniu tohto článku, najmä pre povzbudenie veriacich, ma inšpirovali myšlienky o popieraní Božej milosti v našom živote a čo v našom živote urobila. Konkrétne o strachu, že byť si vedomý, čo vykonala Božia milosť s nami je prejavom pýchy, či dokonca bohorovnosti. Nadradenosti voči neveriacim. Spomenul som si na príbeh sv. Terézie z Lisieux, ktorá bola krátko pred zasvätením sa Bohu prežila pokušenie, že jej povolanie je len prejavom vlastnej vôle. Toto pokušenie ju mohlo odradiť od povolania, ktoré ju priviedlo až do povesti svätosti. Každý z nás môže mať pocit, že Božia milosť je len prejavom pýchy., aby sme sa hambili za Božiu milosť, či dokonca popreli jej pôsobenie v našom živote, či úplne popreli jej existenciu a zabudli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Svätá Terezka z Lisieux: Autobiografické spisy (Dejiny duše), Nakladateľstvo tlačiarne VIMPERK, 1991, s. 158, bez vynechania: "Konečne nadišiel krásny deň mojej svatby. Bol bez mráčkov, ale deň predtým vypukla v mojej duši búrka, akú som nikdy nezažila....Doteraz mi neprišla na mysel ani jediná pochybnosť o mojom povolaní. Bolo potrebné, aby som poznala túto skúšku. Večer, keď som sa modlila krížovú cestu, pripadalo mi moje povolanie ako sen, ako prelud...Spoznala som život na Karmele síce ako krásny, ale zlý duch mi našeptával istotu, že to nie je pre mňa, že oklamem svojich predstavených, keď pôjdem po ceste na ktorú nie som povolaná...Moja temnota bola tak veliká, že som videla a chápala len jednu vec: nemám povolanie! ... Ach, ako vylíčiť úzkosť mojej duše ?... Zdalo sa mi (čo je nezmysel a ukazuje to, že toto pokušenie bolo od zlého ducha), že keby keby som povedala svojej novicmajstrovej o svojich obavách, zabráni mi v zložení svätých sľubov. Avšak chcela som plniť Božiu vôľu a radšej sa vrátiť do sveta, ako zostať na Karmele podľa svojej vôľe. Zavolala som teda novicmajstrovú a plná zmätku som jej povedala o stave svojej duše...Ona našťastie videla jasnejšie ako ja a úplne ma ukľudnila. Úkon pokory, ktorý som vykonala, zahnal zlého ducha na útek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zlý duch niekedy cez falošnú pokoru napáda Božiu milosť v našom živote. Vyzerá to sväto, je to však umenšením Božej milosti, alebo toho, čo urobila s nami, nie umenšením nás, lebo Božia milosť nie je našou zásluhou. Viera, osobný vzťah k Bohu, ohlasovanie, toho všetkého by sme bez Božej milosti neboli schopní. To je to pochybenie, Božia milosť nie je naša zásluha, preto viera v ňu nie je viera v nás. Otázka je, či je na mieste strach, ak nehovoríme o svojich skutkoch, ale jeho skutkoch s nami. Z pýchy v tom, čo sme dostali a aj tak nie je naše. Je samozrejme ťažké odlíšiť falošného proroka od pokorného ohlasovateľa. Tu nám môže pomôcť príklad tej, ktorá bola tichá a pokorná - Panny Márie. Evanjelium podľa Jána 2, 5: Jeho matka povedala obsluhujúcim: "Urobte všetko, čo Vám povie." Upriamila obsluhujúcich na počúvanie Krista. Ne jeho moc, slová, skutky...Obracala zrak NA NEHO.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeho matka povedala obsluhujúcim: "Urobte všetko, čo Vám povie".

Jakub Začka

Jakub Začka

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, otec, veriaci, pyšný, nedochvílny...aký vlastne som ? Uvidíme. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu